header-banner

De Waterwelpen

scheepsmaatjes

Scheepsmaatjes Welpen

Wie zijn de Scheepsmaatjes?

De scheepsmaatjes is een welpenspeltak die zich richt op wateractiviteiten. Zitten ze dan alleen maar op het water? Nee. De scheepsmaatjes zijn vooral te vinden op het scoutinggebouw en spelen daar allerlei spellen met een nautisch tintje. En wanneer het in de zomer wat warmer is, dan zoeken we uiteraard het water op en gaan we kanoën, varen, spellen doen aan de waterkant, zwemmen en nog veel meer.

Maar wat zijn welpen dan?
Welpen zijn meiden en jongens tussen de 7 en 11 jaar die het leuk vinden om iedere week samen iets sportiefs en spannends te doen. Aan de hand van een vast thema beleven we verschillende avonturen. We ontwikkelen zo veel verschillende vaardigheden en dit stimuleert onze fantasie.

Gaan de Scheepsmaatjes ook op kamp?

Ja, we hebben in het voorjaar en het najaar een overnachting op het scoutingterrein om een beetje aan kamperen te wennen. Daarnaast gaan we 5 dagen op zomerkamp en 3 dagen op pinksterkamp

Wie is de leiding?

Het leidingteam bestaat op dit moment uit:

- Erwin

- Astrid