header-banner

Wat kost Scouting

De kosten voor Scouting bestaan uit een aantal onderdelen. Wie lid wordt moet contributie betalen en een Scoutfit aanschaffen, daarnaast gaan de speltakken natuurlijk graag op kamp, de kosten hiervan staan los van de contributie. We proberen Scouting voor iedereen betaalbaar te houden. Voor wie dit lastig is, zijn er eventueel mogelijkheden voor ondersteuning voor contributie, Scoutfit en kampen via Stichting Leergeld Meppel

Contributie Scouting Meppel gebruikt de contributie om de algemene kosten te dekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de afdracht aan Scouting Nederland en de Regio, onderhoud van het gebouw en de boten, de aanschaf van spelmateriaal en de kosten voor gas, water en licht. Door diverse acties en de verhuur van ons gebouw proberen we kosten laag te houden.

Voor jeugdleden

Voor de landtak (Welpen, Landscouts en ) is deze 144 euro per jaar en dit wordt per kwartaal via een verleende machtiging afgeschreven (36 euro per kwartaal).

Voor de watertak (Waterscouts en Explorers/Wilde vaart) is deze 174 euro per jaar en dit wordt per kwartaal via een verleende machtiging afgeschreven (43,50 euro per kwartaal).

Voor volwassen leden

Roverscouts 21 euro per kwartaal en Fustus Durus Stam 24 euro per kwartaal via een verleende machtiging afgeschreven.

Kosten voor kampen

Het kampgeld wordt gebruikt voor bijvoorbeeld het kampterrein, eten, drinken en activiteiten. De kosten verschillen per kamp, in verband met bijvoorbeeld het aantal overnachtingen en de bestemming. Dit overzicht is daarom indicatief.

Pinksterkamp (3 dagen voor Welpen, Landscouts en Explorers) 50 euro

Zomerkamp (5-8 dagen voor alle speltakken 125 - 150 euro)

Bakswedstrijden (3 dagen voor de Waterscouts en Explorers 30 euro)

Diverse kampen, van een nachtje bij het gebouw tot een weekend naar een Scoutingterrein (1-3 dagen van 5 tot 30 euro)

Overige kampen, er worden ook diverse kampen georganiseerd buiten de eigen groep om. Bijvoorbeeld de HIT (hit.scouting.nl) of Wereldjamboree. De kosten hiervoor worden rechtstreeks door de organisatie berekend.

Scoutfit

Wie lid is van Scouting schaft natuurlijk ook de bijbehorende kleding aan.
Het leukste hiervoor is om de Scoutshop in Zwolle te bezoeken https://scoutshop.martinenhillie.nl/, zij kunnen je ook goed helpen met alle vragen. Maar alles is eventueel ook te bestellen via www.scoutshop.nl

Als je begint met Scouting heb je het volgende nodig:

Scoutfit
€ 33,50 (groen voor Dinsdag- en Vrijdagwelpen, blauw voor de Waterwelpen en Waterscouts, Beige voor de Landscouts en Brique voor de Explorers)

Insignes
Als je lid wordt moet je het speltakteken en installatieteken aanschaffen € 2,00 per stuk, zie https://www.scoutshop.nl/voor-scouts/badges-en-insignes/speltaktekens.
Het naambandje van Scouting Meppel en de insigne van de Regio Drenthe krijg je van de groep.

Das
Elke Scoutinggroep is te herkennen aan een eigen das. Bij Scouting Meppel dragen we de Kerr, artikelnummer 01210 - € 7,60 euro