header-banner

De Dinsdag Welpen

hunenhorde

Hunen Horde

Hou jij van buiten spelen, ontdekken, leren samenwerken en natuur? Dan zit je bij de Hunen Horde Welpen van Scouting Meppel op de goede plek. De Welpen zijn een enthousiaste groep van jongens en meisjes met de leeftijd tussen de 7 en 11 jaar. Iedere dinsdag tussen 18.15 en 19.45 is er een opkomst georganiseerd door de leiding, waarbij wordt gewerkt met een afwisselend programma.

Wat doen de Welpen?

Zoals hierboven al staat beschreven, draait het bij de Welpen om samenwerken, spelen, ontdekken en natuur. Zo doen we veel spelletjes en worden er echte scoutingtechnieken behandeld zoals vuur stoken, tochttechnieken, knopen en leren omgaan met een zakmes. Wanneer je een scoutingtechniek beheerst, kun je een insigne krijgen. Dit is een beloning en het bewijs dat jij precies weet wat jij moet doen voor die scoutingtechniek!

Ook leren samenwerken staat centraal. De kinderen worden onderverdeeld in nesten, waarbij er een ervaren welp de ‘nestleider’ is. In deze groepjes voer je veel opdrachten en spellen uit en leer je elkaar te helpen als dat nodig is.

De activiteiten vinden zoveel mogelijk buiten plaats, maar wanneer het weer wat tegenzit, zijn we ook regelmatig creatief bezig in ons Scoutinggebouw. Vaak heeft wat we doen, te maken met het landelijke welpenthema: Junglebook. Door samen de jungle te verkennen, ontwikkeld ieder kind zich tot een echte welp!

Het leidingteam

- Toine (teamleider)

- Hannah

- Rob

- Judith

Zin om een keer mee te doen? Dat kan! Stuur dan een email naar hunenhorde@scoutingmeppel.nl en wie weet tot snel!

Hunenhorde

Insta Hunenhorde